Adevărul nu există, PRbeta în schimb…

…a fost conferința la care vreau să mai particip. A fost conferința care a arătat că există încă din primele secunde de brainstorming. A crescut oarecum sub ochii mei și tare mult m-am bucurat să-i urmăresc evoluția, iar când am văzut-o zburând din cocon îmi venea să o îmbrățișez. Pe ea, toți speakerii, participanții și, în special, organizatorii.

Joi, pe 12 mai, cum se auzea din atâtea articole de peste tot, la Hotel Timișoara, am văzut cum se împletesc și zboară idei piaristice, rupte din online, jurnalism și blogging. Cam toate domeniile ce prezintă un mare interes pentru mine și nu numai, că o sală de vreo 150 de oameni au stat atenți toată ziua, ca nu cumva să piardă vreo informație prețioasă. Că șlefuite cu gânduri profesioniste au fost toate.

#Speakeri la #Prbeta:

Prima parte a prezentărilor s-a numit Matematica comunicarii online.

1. Alina Crâncăutrilulița de PR ne-a vorbit frumos, deci a trilulit, despre PR-ul 2.0 comparat cu guralivele, dar și gospodinele femei. Ne-a purtat preț de câteva minute până la Baia Mare, orașul ei de baștină, unde ne-a lăsat gura apă în fața borcanelor cu murături. Cu borcanul la purtător, prins automat într-o licitație, Alina ne-a prezentat și campaniile de succes ale crocodililor de la trilulilu.

2. Monica Jitariuc – din echipa ThePractice a venit cu o serie de sfaturi interesante pentru bloggeri, dar nici cei care  n-au blog n-au fost neglijați, ci mai degrabă, învăluiți de o serie de enigme, care mai de care mai filosofice și amuzante. Monica a explicat cum agenția ei așteaptă ca bloggerii să îi caute, să se prezinte. Bineînțeles, s-a adresat celor care se pot lipsi de un banner, pentru că, spre surprinderea unor participanți, ThePractice se bazează pe ajutor, nu te încalță cu bannere, dar îți propune o promovare productivă, asta dacă ai ceva de spus, pe sistemul: “Build your credentials!”.

3. Bogdana Butnar – ne-a vorbit despre monitorizarea unei reputații online și despre importanța acestui fapt. Pentru că acum, oricine are un calculator conectat la Internet poate să fie un influențator într-o companie. Ne-a vorbit și despre diversele unelte de monitorizare, atât plătite, cât și gratis. Trăiască, așadar, Google Analytics și multe altele din ograda marelui motor de căutare!

  • întrebări –  de la murături la ubervu, plus pauză de cafea și socializare.

A doua parte a prezentărilor s-a numit Online-ul: full-time job sau hobby.

1. Alexandru Negrea –  a dat startul. Specialistul în Social Media de la BCR ne-a povestit despre Facebook și niște practici despre cum să/cum să nu în această rețea. Ne-a spus ce poze vrea și ar trebui să fie postate pe Facebook, căci pe Internet, în opinia sa, nu este vorba de privacy, dar noi putem selecta cu ce și cum ne prezentăm, căci e mai mult decât o carte de vizită, e tot, în funcție de cât de larg ne e share-ul.

2. Bobby Voicu – a fost prima dată când am avut ocazia să-l aud pe Bobby Voicu vorbind în cadrul unei conferințe din domeniul online. Sub motto-ul I wanna be your brand/ bobby (se amuzau unii), ne-a povestit despre brand și el ca brand, plus toate campaniile organizate. De asemenea, ne-a spus că în curând, vor fi aleși niște brand ambassadors in online, iar bloggerii vor incepe sa se lege de tot mai putine branduri.

3. Andrei Crivăț – pe sistemul să facem să fie bine, Andrei ne-a vorbit la #Prbeta despre influenţa în brand. Şi anume: Cum con vingi un brand prin influenţa ta ca blogger? Că ajung tot mai multe companii să îşi caute bloggeri care să le asigure o imagine şi toţi mai mulţi bloggeri incluşi în campanii de brand. Odată ce ai păşit pe căile brandului şi răspunzi de o anume marcă, automat ţi se răsfrâng bucăţi şi din brand-ul personal asupra respectivului produs. Şi, că tot a fost cu branduri, n-a uitat să le amintească pe cele mai dragi, dintre care se remarcă: Little Pub şi Ebucătăria.

4. Raluca Popa – ne-a povestit puţin despre PR şi bloguri, punctând cât de importantă e relevanţa, în ambele domenii şi ne-a prezentat un ghid de supravieţuire în această junglă. Din prezentarea ei am rămas cu gândul că trebuie să-mi completez frumos şi relevant pagina de about.

  • dezbateri, unele mai răutăcioase, altele mai interesante şi pauză de masă.

Partea a treia a conferinţei a venit cu discuţii pe tema Campaniilor de succes din România, anul 2010.

1. Ruxandra Predescu – cea care se ocupă de comunicare în cadrul FITS2011 – ne-a precizat, bineînţeles, mai multe date despre festival, despre spectacolele de anul trecut şi despre cele de anul acesta, de locurile unde vor avea loc reprezentaţiile, chiar 70 – multe dintre ele foarte neconvenţionale. Cu toată modestia ei, a spus că aceasta campanie nu s-ar încadra printre cele de succes, acum, nu ştiu, ori e modestie, ori aşa crede, eu mă îndoiesc. Ştiu ce a reuşit Ruxa să facă anul trecut la FITS şi consider că a fost bine. Anul acesta, festivalul se bazează pe comUNITăţi!

2. Bogdan Theodor OlteanuManaging Director la BORȚUN•OLTEANU ne-a vorbit despre Managerul comunicarii (online) atât în planul evoluţiei, cât şi în caz de recesiune. De asemenea, a amintit de agenţii, despre modul în care apar tot mai multe publicuri şi cum poţi să le măsori şi să le segmentezi, iar cele trei aspecte importante de care e bine să se ţină cont sunt: research, planificare şi implementare.

3. Ana Bulgar – omul de PR de la Petrom ne-a explicat una-alta despre dialogul social media şi a venit în faţă cu, consider eu, cea mai de succes campanie din online, Redescoperă România. Ne-a spus cum au început cu puţini oameni, puţine maşini, puţini sponsori, o hartă subţirică şi gândurile în direcţii deloc definite. Şi au ajuns să adune din toate direcţiile suport. O campanie cu şi pentru România, prezentată la #Prbeta de un om frumos şi foarte emoţionat.

4. Stefan Szakal – a prezentat pagina de Facebook a clubului din Timişoara, D’arc. Despre cum au început să se promoveze în online, având o perioadă de probă, timp în care mai mult s-au jucat, strategiile aplicate, iPhone-ul ajuns în mâna barmanului care a început să promoveze clubul şi clienţii tot mai interesaţi de acest demers. O prezentare demnă de un L’ike!

  • încă o pauză de cafea, pentru un plus de concentrare.

Ultima parte, prezentări ale jurnaliştilor sub tema: De la articolul publicitar, la ştirea de pe prima pagină.

sursa: oradeanul.com

1. Amalia Matei – de la Kiss Fm nu ne-a vorbit despre radio sau jurnalism, ci despre PR, a întocmit chiar un decalog în acest sens:

cele 10 porunci ale PR-ului: 1. baza comunicării eficiente, 2. să nu desconsideri, 3. respectă, 4. graba strică treaba, 5. construieşte, 6. să nu furi, 7. să nu înşeli, 8. să nu minţi, 9. ajută-ţi aproapele, 10. ai grijă ce-ţi doreşti, poate se îndeplineşte.

wordpress taie capete

2. Victor Kapra –  un om a cărui prezentare am aşteptat cu mare interes să o ascult. Ne-a spus că în cele mai multe companii, departamentul de comunicare se află în competiţie cu cel de marketing, iar acest lucru nu e tocmai favorabil, când ar trebui să fie formată o legătură armonioasă între cele două, pentru un minim de succes. Totodată, companiilor le este indicat să nu-şi ţină ascunsă prezenţa în Social Media, ci să se arate, să se prezinte, să se promoveze. Sunt multe conturi de companii care stau în umbră. De asemenea, Victor Kapra indică site-urilor care se adresează bloggerilor, presei, să aibă un social-media kit vizibil, disponibil şi încărcat cu toate informaţiile necesare.

3. Cristina Bazavan – cea care a fost redactor-şef Tabu pentru o bună bucată de vreme, a venit la #Prbeta încărcată de emoţii şi gadget-uri şi ne-a vorbit frumos despre ce iese din combinaţia: blogger + jurnalist. Este vorba de jurlogger, termen inventat de Cristina şi îl prezintă, defapt, pe animalul 2.0, acel om conectat nonstop, cu abilităţi îndreptate spre ambele medii. Cristina ne-a mai spus, iar asta tare bine mi-a rămas întipărită, că Like-ul este cea mai perversă unitate de măsură din online. Fără pic de perversitate, i-am dat like prezentării mele preferate de la #Prbeta. Şi pentru că nu putea încheia altfel decât memorabil, ne-a spus ca o soluţie – un proverb japonez legat de adevăr, de unde şi titlul. Pe scurt: Adevărul nu există, există adevărul meu, adevărul tău, adevărul fiecăruia. Concluzia ar fi că e musai să credem în adevărul nostru.

Organizatorii #PRbeta:

  • Cristina Puţan – cea care a muncit zi şi noapte, care a uitat să mai mănânce uneori şi care a uitat să se amintească atunci când ne-a prezentat ca fiind din echipă, ea fiind un pilon mai mult decât important.
  • Oltea Zambori – numai ea ştie cum a reuşit să se împartă între atâtea proiecte în care este implicată, să poată la distanţă de câteva zile să-şi testeze tipul de ten, să afle cine a fost green man, să-şi pregătească bagajele pentru o nouă excursie şi, pe lângă astea, să organizeze într-un mare fel, alături de echipa ei, o conferinţă de succes.
  • Cristian Sitov – omul din umbră fără care n-ar fi fost posibil mare lucru, începând cu numele conferinţei, site-ul acesteia şi suportul tehnic, dar şi psihic în dezvoltarea acestui eveniment.

Conferinţa s-a vrut încă de la început una încărcată de dezbateri, întrebări au fost mereu, certuri nu s-au aprins, prezentările au fost relevante şi s-a cam punctat ce era de spus. Nu s-au certat bloggerii cu piariştii sau jurnaliştii, precum se credea. Totuşi, pe final s-a descoperit unde e problema şi de unde s-ar putea isca un adevărat debate. De pe băncile şcolilor de jurnalism. Victor Kapra a aruncat pastila: aceste şcoli sunt inutile. Eu îi dau dreptate, am absolvit şi eu una şi dacă nu scriam prin diverse locuri într-una, acei trei ani puteau fi aruncaţi fără regrete. Toţi blamează fie şcoala românească, fie studenţi neinteresaţi, fie profesorii nepăsători. Soluţia poate sta şi aici, tot în adevăr.

să nu uităm moderatorul! 🙂

Prezentările şi multe alte articole vor apărea în curând pe blogul PRbeta. Mai multe fotografii, aici.

Diana Written by:

5 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *